lördag 31 januari 2015

Bright love

God lördag på er! :)


Nu har jag äntligen skapat en layout igen. :) Denna gång med ett ljust stämingsfullt foto på två vänner då de testfotades före sin bröllopsfotografering. *love*


I grunden är det ett papper från Crate Papers - Love notes med text på. Gillar att det är mönster men ändå lugnt, typ... Jag la först på ett lager Clear Gesso för att skydda pappret, då jag visste att jag skulle ha på många olika lager av färg och kladd. Jag strök på det med ett plastkort, men behöll det inte jämnt... utan skapade struktur redan då.

Sen mistade jag med två olika mister i turkost och brunt, över två olika masker, sen på med Texture Paste över en tredje mask. Eftersom jag jobbade med Dylusions mister, som jag vet är vattenkänsliga, så jobbade jag med tekniken att misten skulle "blöda igenom" testure pasten på några ställen. Jag tycker att det ger en cool effekt. :)


Sen klistrade jag fast några pappersbitar från en gammal bok, och lite tissue paper, med modpodge så att det skulle se ut som att texten från bakgrundspappret syntes igenom, typ.. Och sen på med mer saker - cardstock border, wellpapp och några papperdekorationer. Dessa satte jag fast med dubbelhäftande tejp. Jag använde mig av två olika sätt att fästa på - modpodge och dubbelhäftande tejp, för att skapa olika struktur och känsla.

Sist tog jag en palettkniv och strök ut Texture Paste på några ställen över alltihopa. Kladd kladd!


... även över titel och dekorationer. Gillar när allt flyter ihop. :)


Här ser ni hur jag löst det då jag hade slut på T och E i dessa bokstäver. Till E använde jag en bakåtvänd 3:a, och T:et byggde jag ihop av några andra bokstäver.


Och, som vanligt, en sån där härlig texture-detalbild. Yum! :)



Hoppas ni får en härlig kreativ helg framför er!

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Wow vilken häftig bakgrund! :-) kram Anna:-)

Sara sa...

Tack så mkt, Anna! :) Det värmer.
Kram