tisdag 4 januari 2011

Skapa med få dekorationer

Det är inte alltid jag öser på mängder med Primablommor på mina alster, ibland vill jag göra något helt annat :). Papperna från Cosmo Cricket, Cirka 1934, inspirerade mig till en lite annorlunda layout där jag mest dekorerat med papper och bokstäver.

Jag har utgått från papperna Ginger, Gable och Garbo. Ut pappret Ginger har jag skurit ut några av blomdekorationerna innan jag fäste baksidan under pappret Garbo.

Sen har jag även dekorerat med doilies (kakservetter) utklippta från en Prima blomförpackning (det närmsta jag kom Prima på den här layouten!), lite bling och halvpärlor samt Pink Paislees artisan frames. Ramarna har jag sprayat med en mörkgrå glimmermist, men de går utmärkt att måla med andra färger också.


Till titeln har jag använt thickers från American Crafts och stickers från Pink Paislee.

Ett par närbilder:



Ha en härlig scrapvecka!
/Helena

5 kommentarer:

Mia KL sa...

Snyggt...jättefint utan att ha massa blommor på :)

Maritha sa...

Så härligt med de grå ramarna som lyfter upp bilderna.. Härlig färgkombo!

LisaVeronica sa...

snygg lo!

Cornelia sa...

Härlig LO i lite annorlunda färgställning!

TesaB sa...

Fantastiskt vacker!!!