onsdag 19 januari 2011

Easel card

Så var det min tur att skapa något av BoBunny-pappren ur Persuasion-serien. Först gjorde jag naturligtvis fel och tog papper ur en annan BoBunny-serie... så den skapelsen lade jag åt sidan för senare färdigställande. Kommer här i bloggen så småningom *S*

Jag har använt pappren Stripe och Moments. De är dubbelsidiga och lika vackra på båda sidor, bara att välja vilken man gillar bäst.


Kortet är ett easel card, eller helt enkelt "stafflikort" på svenska. Jag tycker om modellen, eftersom den kan stå för sig själv.
Den stora rosa blomman är en Prima Lilliput Roses Teaberry. Kommer snart att finnas i butiken.
Motivet är stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor. Pennorna hittar du i stor sortering i butiken. De är lätta att använda. Man lägger på lite färg med pennan och drar sedan ut med en fin pensel doppad i lite vatten. Luktfritt, enkelt och smidigt!


Så här ser kortet ut i en lite annan vinkel.


Jag har även dekorerat insidan på kortet med lite vackert papper. Här ser man också hur den "övre" biten stödjer sej mot kanten, så att kortet kan stå.



En liten detaljbild till. De söta rosknopparna och de rosa hjärtebradsen är från Reprint.

Vi ses igen nästa onsdag!
//Cornelia

2 kommentarer:

Mikaela sa...

vilka våriga färger!

TesaB sa...

Underbart kort, Cornelia!!!