söndag 31 juli 2011

En presentpåse..

Sonens flickvän fyller 18 år och det är klart att hon ska firas. Hon fick en STOR tekopp med motiv från Lasse Åberg tillsammans med olika sorters te från Ölands Örtagård. Deras egna blandningar förstås, så de finns inte att köpa överallt. Dessa små påsar med te behövde en bra påse att levereras i. Den altrade jag ju förstås. :D

Jag började med att rita upp en mall till bakgrunden. Den klippte jag sedan ut för hand ur Cordinations härliga chokladfärgade papper, som alla har olika bakgrundsfärg, detta är rött. Pappret körde jag genom min Epic6 tillsammans med TH's embossing folder som ser ut som en tegelvägg. Jag sandpapprade lite på den, för att den röda färgen skulle framträda lite mer. Den övre biten är bara stansad och den undre är även sandpapprad på, så ser ni skillnaden på effekten i pappret.

Enkelt dekorerad med en dubbel craftable blomma, blad från You do och en brad i mitten som jag gjort själv av samma papper som jag har under blomman, Raspberry Syrup. Att göra egna brads är enkelt med en I-top och du får alltid till brads som matchar dina papper. Finns att göra brads i olika storlekar och olika magneter.
Texten är från samma serie, Basic Greys "Hello Luscious". Det randiga pappret heter Blissful.. Baksidan har jag gjort som en spegel av framsidan med samma papper, samma blommor och samma upplägg. Jag har även stansat ut en lagom stor bit att skriva våra namn på. Till detta använde jag baksidan av Raspberry syrup och fäste den med 3D kuddar. 


Idag är det sista dagen att ladda upp dina bidrag till Sommartävlingen! Vårt forum är fyllt av fina, härliga och vackra bidrag. Tack för alla bidrag! 

Inga kommentarer: