onsdag 6 november 2013

MME:s fina Cut & Paste

Idag har jag gjort en sida med ett vanligt mönstrat papper från My Minds Eye, ett papper med mönster på ena sidan och rektanglar med mönster och journalingrutor att klippa ut på den andra sidan. Jag tror att dessa rektanglar passar bra i de små facken på en plastficka för Project life, men jag ville använda dessa på en vanlig sida.

Jag började med att måla med svart akrylfärg genom en doilymask (den finns inte inlagd i webshopen än) och stänkte ut lite mist på cardstocken. Under tiden som det torkade så klippte jag ur två rektanglar ur pappret, ett med mönster och ett för att skriva lite text på. Dessa två rektanglar skar jag på mitten och limmade fast under fotografiet på motsatta sidor för att få det hela att se lite intressantare ut. Jag limmade fast foto och papper, sydde med min symaskin runt allt och limmade fast lite blommor.

Läckra konstraster!!!








Ha en härligt "scrappig" vecka!!
Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: