fredag 2 augusti 2013

Lo med Overlay och bling


Några av de bästa stunderna på sommaren är för mig när jag kan sitta och scrappa och prata till långt in på småtimmarna med goda vänner. Denna Lo gjorde jag just vid ett sådant tillfälle. Man testar nya tekniker och tittar i varandras album, får nya idéer och inspiration. Här har jag inspirerats av en Lo som min goda vän Ginnie hade gjort.



Jag har använt en Overlay från Glitz över fotot, den har legat och väntat ganska länge på att bli använd. Men nu äntligen så passade den bra ihop med fotot och färgerna på mönsterpapperna.



Stickersarna med text på kommer också från Glitz och har "inbyggda" blingstenar. Mycket praktiskt och vackert! Sådana stickers använder jag ganska mycket, ofta som grund åt andra dekorationer.



Jag har dekorerat med swirls av pärlor och blingstenar. Dessa köper man ju i färdiga swirls mönster, men jag klipper alltid isär dem och flyttar om så att de passar mina behov för stunden. Jag fäster dem sedan med någon typ av decoupage lim, då är jag säker på att de verkligen sitter fast. Pillrigt och tidskrävande, javisst, men värt det för sen sitter det fast! Även Overlayen är fäst med decoupage lim.



Vill du lära dig mer om hur du fäster saker på bästa sätt, så jobbar vi mycket med just den biten på Mixed Media 7, del 1 och 2. Du hittar kursbeskrivningar här.


Hoppas ni får en trevlig helg!

Happy Scrapping!


     Therese





Inga kommentarer: