fredag 3 juni 2011

Sommeren 2009

Dagens layout är gjord med papper från flera olika tillverkare: Pink Paislee, Echo Park Paper, BasicGrey och Crate Paper. 

Pappret jag har använt bakom den vita cardstocken kommer från Echo Park Paper heter Monkey Bars och är från serien Playground, samma serie som flaggan längst fram där pappret heter Capture the Flag.

Längst bak i fotomattan har jag använt ett tårtpappar som jag har mistat med  Tattered Angels kit som heter Heidi Swapp color kit och färgen är den svarta.  Ett litet kuvert från Maya Road finns bredvid.Bokstäverna till titeln är från Websters pages, de är tyvärr slut, men det finns flera liknande alfabet i webutiken, här och här  från Websters.  Den lille journalingrutan under årtalet kommer från Crate Paper Emmas Shoppe -Stickers Phrases.
Pappret längst bak är ett turkost silkespapper jag har sparat från en present. Det gröna pappret kommer från
Crate - Emmas Shoppe -Sweets .Det gråa pappret är ett BasicGrey papper från serien Life of the party Shindig. Från samma serie kommer också den lilla stjärnan på tårtpappret. Siffran 8 kommer från Echo Park paper pappret Playground - Hopscotch.medan siffran 10 är utklippt från ett Pink Paislee papper från serien Daily Junque som heter Junque


Den gröna fjärilen från GCD är färgad in med Distress Stain-Peeled Paint där jag har färgad lite extra på kanterna för att färgen skulle bli lite mörkare. Till slut lite blommor från Sassafras och Prima.






Ha en trevlig pysselhelg, själv ska jag fira sonens 4årsdag.

Inga kommentarer: