söndag 3 maj 2015

Stolt DT

Tänk att jag var en av de första som blev DT hos Perra, då för snart 5 år sedan.
Jag minns fortfarande hur ställd jag blev när han ringde mig för att "prata lite"..  
Att välja ut några av de alster jag gjort är inte enkelt. Det har ju blivit en hel del!
Här är en av de allra första layouterna jag gjorde:

Jag har verkligen inte varit enkelspårig i mitt skapande utan jag har provat mig fram och testat en hel del. 
Jag har gjort flera framsidor till block, varav detta med pärongrenen jag gillar skarpt: 

 Att försöka tipsa om nya ideer är också en sak som ingår uppdraget att vara med i ett designteam. 

Här har jag både veckat en medaljong, och snurrat pappersremsor till pärldekorationer. 
Och den där doilien jag har bakom fotot? Jag tror det är en rak stans. Undra hur jag fick till det där? 


När det kommer till kort, så har jag inte gjort sådär jättemånga. Men jag älskar att göra kort till särskilda tillfällen. Som bröllop. 
Och helst gör jag dem i detta formatet. 6*12"- vik ett helt papper på mitten och utgå därifrån. :)  
Om det är ett cardstock eller mönsterpapper är en smaksak.  


Att använda mönstrade papper till bakgrund är något jag verkligen gör ofta. Det har nog med att göra att jag inte dekorerar så mycket, oftast. Då blir ju bakgrunden en dekoration i sig. 


Nästa layout gillar jag massor. Den står på Nordiska Museet och ingår tillsammans med en annan layout, i deras utställning om samtida konst. När (om?) de bygger om den utställningen, så kommer dessa layouter arkiveras och bevaras för eftervärlden. Det tycker jag är väldigt coolt! Men än står den där på sitt podie mellan broderade kökshanddukar och annat.. :) 



När vi skulle ge bort biljetter till Rock Of Ages, så kändes det inte speciellt kul att göra det i ett kuvert bara. Så jag rotade fram en gammal LPSkiva och lekte loss lite. Det var  roligare att ge bort! 


Vi har genom åren haft olika teman och olika utmaningar, teamet emellan. Jag trodde jag skulle ge upp när jag fick "Mixed Media" och "Canvastavla"! Fast tro det eller ej- jag löste den uppgiften och tyckte det var riktigt roligt. Tavlan hänger i mitt rum på jobbet och jag har fått massor av positiva kommentarer på den. Det trodde jag aldrig! 


Överlag så har mina layouter varit enkla. Jag har en ganska ren stil- ursprungligen.
För rättvisans skull så petar jag med två layouter på mina stora barn också.



Jag tackar för dessa fem år som jag har fått vara med i teamet kring Scrap-Perra.
Det har varit otroligt roligt att få vara med på träffar och möta så många människor!
Och jag är glad över att ha fått träffa så generösa och trevliga personer som Perra och Mia.
Tro inte att ni blir av med mig såhär enkelt.. :)  
På återseende! 


Inga kommentarer: