lördag 24 september 2011

Pappa i vagnen

En dag hemma hos mamma och pappa hittade jag ett riktigt gammalt kort på min pappa, sittande i vagnen. Kortet är taget ute på gården hos min farmors föräldrahem. På den tiden höll min farmor och farfar på att bygga huset sitt och under tiden bodde de hos hennes pappa.


Jag har använt mig av Echo Park Paper serie Country Drive. En riktigt härlig serie med papper som jag gillar massor. Bakgrundspapperet jag har använt heter Journalings Cards och det är dess baksida jag har använt. Övriga papper jag har använt är Daisy Field och Birds on a Wire. Även dessa papper har jag valt att använda baksidan av. Mellan de mönstrade papperen sticker det fram en tag som jag knutit ett vitt bomullsband i.
Titeln är thickers som jag har distressat och under titeln har jag fäst härliga crystals i turkost.

Blommorna jag har använt är Petaloo Velvet Hydrangeas, Petaloo Tyed Dyed Gyypsies, samt Prima Craftable Flowers som jag har mistat med Glimmer Mist. Ovanpå Primablomman har jag fäst två stickers med en brad. Löven jag har använt finns i butiken. Under blomman och löven sticker det fram en doilies. Ni ser även några knappar som jag hittat i mina gömmor och i en av knapparna har jag knutit en rosett med brun/vit Baker Twain.
Bakom blommorna på höger sida sticker det upp en pärldekoration från Kort & Godt (även den finns i butiken). Under blommorna kan ni skymta en oval die cut ram från Kort & Godt.
Som en liten påminnelse om månadens tävling har jag valt att skriva ut mitt foto på canvas, ett roligt och annorlunda sätt att arbeta med sin foton. Canvasfotot har jag sedan sytt fast med maskinen på ett av de mönstrade papperen. I fotots överkant har jag fäst en bit spets och i dess nederkant har jag knutit ett organzaband runt och knutit en rosett. Trevlig helg!
cri_kee

4 kommentarer:

Anna sa...

Jättefin LO, väl avvägd och med fina färger.
Klart att du får vara med på min blogcandy även om du inte har Facebook! Det går så bra så.
Kram från Anna

Annika sa...

Åh, en helt underbar sida!

Anette sa...

Jättefin LO!

Sara sa...

Guuud så fin LO, vackra färger och vacker vackert motiv.