torsdag 15 september 2011

Exploding box tror jag det heter...

som jag har gjort i helgen. Scrap-Perra var ju en av två butiker på Enköpingspyssels övernattningsträff och tjejerna var så snälla så jag fick massor av tid att scrappa (Perra fick sköta butiken själv) och en av utmaningarna var att skapa något på höjden, dvs det fick inte vara platt.
Och då kom jag på att jag var sugen på att testa detta.

Här ser ni boxen lite från sidan, den är 10x10x10 cm, så en cardstock räcker för att göra den här boxen. Mönstrade papper kommer från Basic Greys Hopscotch, Passing Notes.
Locket är dekorerat med lite cherry blooms och rosor (som vi inte har fått upp i shoppen ännu) samt löv från Petaloo. Blommorna har fått ett lager Glimmer Glam på sig. Den vita fjärilen är egentligen en trädekoration från Kaiserkraft som jag har målat med gesso. Vit organzaband runt hela locket.
Och när man tar bort locket så ser det ut så här!!! Och en liten beskrivning... skär cardstocken så att den är 30x30 cm, biga vid 10 cms avstånd åt båda hållen så att du får 9 st rutor som är 10x10 cm vardera. Sen skär du till mönstrat papper och foton så att de får plats i rutorna, jag har ca 9x9 cm och placerar ut dem.

Normalt sett så brukar det vara så att man skär bort ytterrutorna, dvs de jag har mönstrat papper på men då jag ville ha möjlighet att ha lite journaling så behöll jag dem. Jag bara klippte upp vid en sida för att kunna vika ihop till en box. Kanterna har jag haft på distress stain Worn Lipstick och skrapat med en Edge Scrapper.

Även här har jag använt mönstrat papper och dekorerat med alphabet stickers och element stickers. Journalingen är skriven med svart zig och det vita som är sytt runt fotorna är med Signo vit penna.
Boxens utskidor ser ni bättre här, de bruna (Kick the can) är då baksidorna på det som viks in i boxen när den är ihopvikt.
Nu ska bara sonen få en också, han tycker annars att det är orättvist!!!
Ha en trevlig torsdag!!!

1 kommentar:

Maja sa...

Den var fin både ute och inne! Ett fint minne med då det är foton inne. Förstår att sonen vill ha en med :)